Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Izolacja balkonów - papa samoprzylepna

Blog:  zuzana
Data dodania: 2016-09-03
wyślij wiadomość

Ten tydzień powoli mija pod znakiem izolacji balkonów. Nie byłabym sobą, gdybym nie zaczęła drążyć tematu: 

Jak to wszystko przykleić do poszeżeń pod moimi oknami tarasowymi?

Tym razem poszło jakoś szybciej niż w przypadku wylewki. Znalazłam na stronie firmy Atlas rysunki techniczne w których użyto do tego membrany asfaltowej (która oczywiście kosztuje jakieś 500 pln za rolkę, a ja mam dokładnie 1,5m2 i 2,7m2 balkonów i nie potrzebuję 10m2 tak ekskluzywnego materiału :D). Znalazłam więc zastępstwo w postaci papy samoprzylepnej. 

Tak, tak, samoprzylepnej, nie termozgrzewalnej. Jest też taka. 

Rozpoczęłam poszukiwania w sklepach na tydzień wcześniej nauczona ostatnimi doświadczeniami, że jak znajdę jakiś fikuśny produkt to tylko w internecie, natomiast w składach budowlanych tylko na ewentualne zamówienie i to najlepiej pełnopaletowe ilości i z oczekiwaniem minimum miesiąc :D. I tym razem czekała mnie niespodzianka, bo znalazłam tąże papę w markecie budowlanym. Ponownie nauczona tym, że nie wszystko co jest napisane w internecie to prawda :D i że bardzo często stan magazynowy marketu budowlanego ma się nijak do tego co jest naprawdę na półkach, postanowiłam pojechać wcześniej i na własne oczy zobaczyć tąże papę samoprzylepną. Ku memu zdziwieniu znalazłam nawet trzy rodzaje takiej papy :D. Porównując to do okolicznych składów budowlanych, w których Panowie specjaliści usilnie próbowali mi wmowić, że na pewno chodzi mi o papę termozgrzewalną tylko pewnie coś pomyliłam (co im "kobita" będzie mówiła, że jakaś na klej wogóle istnieje) - to normalnie w markecie zastałam róg obfitości (!).

Papa kosztowała mnie jakieś 135 pln. Dla zainteresowanych, jest to MIDA SELF EPS (samoprzylepna), ale są też produkty Icopal i Izolmat (tyle że dwukrotnie droższe i niekoniecznie dostępne od ręki). Oto i ona:

blog budowlany - mojabudowa.pl


... a plan uszczelnienia jest taki:

1. Poprawić spadek balkonu w kierunku "od okna" zaprawą cementową
2. Papa samoprzylepna
3. XPS 10cm - został nam z fundamentów
4. Ewentualnie jeszcze raz papa samoprzylepna lub folia budowlana
5. Wylewka cementowa zbrojona siatką z drutu 10x10cm
6. Jakieś szczelne i mrozoodporne mazidło + taśmy uszczelniające w narożach
7. Płytki i klej pod nie jeżeli będzie potrzebny

Ach, zapomniałabym dodać... Elektryk przywiózł pstryczki :) Temat wyboru ich modelu pozostawiłam jemu :D. Pokazał mi jakie wybrał, zatwierdziłam i po kłopocie :D Do tego tematu podeszłam bardzo LUŹNO :D Miały być białe i w miarę dobrej jakości. Nawet nie chciałam patrzeć na to całe mrowie na półkach w markecie. Inaczej bym spędziła cały tydzień na analizie kształtów i kolorów... I ostatecznie bym zwariowała :/ Jestem z siebie dumna, że zwalczyłam w sobie obawę o to czy na pewno będą najlepsze :D Po prostu są i tyle :D Jakie to piękne uczucie :D 

blog budowlany - mojabudowa.pl


Przy okazji... pstryczki wyprodukowano w Polsce ;), a to dla mnie zawsze jest atut.

4Komentarze
Data dodania: 2016-09-04 08:15:37
poprostu są i tyle pewnie to fajne uczucie 😀😀😀 a my jak szaleni sami sobie stwarzamy niepotrzebnie problemy ze wszystkim. Aktualnie wybór systemu na elewacje . Chciałabym tak móc brać to co niesie los i zdać się na kogoś. O ile mniej siwych włosów by było 😀
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-09-04 09:19:45
Ach... Dokładnie. Ja się dopiero uczę ;) Wrażenie jest nieziemskie. Gorzej jak nie wyjdzie :P
odpowiedz
Data dodania: 2016-09-04 19:42:05
Akurat jesteśmy na etapie ocieplania balkonu. Czy podana przez ciebie cena to cena za rolkę? Można wiedzieć, w jakim markecie ta papa została zakupiona?
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-09-04 21:48:13
Tak, to cena za rolkę 15m2. Kupiłam ją w Brickomanie.
odpowiedz
Odpowiedź do nasz--domek

Schody strychowe od 4IQ

Blog:  zuzana
Data dodania: 2016-08-29
wyślij wiadomość

Wow! Przyszły moje schody strychowe. Powiem Wam, że format robi wrażenie :D. Kurier ledwo wtaszczył je na posesję :D Zdjęcia nie oddają tej wielkości :P. Jestem pewna, że bez problemu schowam na strychu stół i krzesła, jeśli zajdzie taka potrzeba :).

Umieszczam kilka zdjęć z bliska.

blog budowlany - mojabudowa.pl

Schody przyjechały zabezpieczone twardą dyktą. To dobrze, bo bałam się, że kurier mógłby porysować klapę, a to przecież będzie połowa mojego sufitu :D

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

Jak mi się uda to dodam jeszcze zdjęcie zamka z otwartą klapą i jej grubością – teraz nie chciałam sama otwierać schodów, żeby nie uszkodzić klapy.

blog budowlany - mojabudowa.pl

Przezch wilę zastanawiałam się, co to jest... może przegrody przy transporcie? ...a to są podkładki filcowe pod drabinę :D

Nie mogę się doczekać kiedy je zamontujemy. Dawno nie byłam na strychu :D

1Komentarze
sergiej
Data dodania: 2018-10-22 10:13:16
Proszę o opinie na temat schodów 4iQ. Zastanawiam się nad kupnem tego modelu. Pozdrawiam
odpowiedz

Schody strychowe – analiza rynku :)

Blog:  zuzana
Data dodania: 2016-08-26
wyślij wiadomość

Weszłam dziś na budowę i spojrzałam na ciemną dziurę nad moją głową. Tak! Pora wybrać schody strychowe... Szczególnie że za miesiąc przyjdą Panowie od ocieplenia elewacji i poddasza. Zaczęłam zastanawiać się nad parametrami tychże schodów. Powinny być ciepłe. Ale na ile ciepłe? Połacie dachu ocieplimy 25 cm warstwą pianki, a strop nad poddaszdem i strych 15 cm (równo z krokwiami... czyli strych będzie ocieplony więc nie trzeba kupować schodów super termoizolacyjnych, ale jakieś dość ciepłe by się przydały. Chciałabym też żeby miały szerokość 80cm, bo będą idealnie pasowały pomiędzy kleszcze mojej więźby dachowej.

Popatrzyłam na ofertę Fakro, bo mam ich okna, ale ceny znacząco mnie odstraszyły. Ciepłe schody Fakro można kupić dopiero od 700 pln w górę (licząc z przesyłką) :/ i nie ma schodów szerszych niż 70cm. Nie chcę wydawać takiej sumy na coś, czego używać będę maksymalnie 4-5 razy w roku, więc poszperałam w internecie jak to każdy czyni i znalazłam mój ideał. Nie dość że można zamówić dowolny wymiar w granicach 120x80...

...a wiecie jak to na budowie bywa z wymiarami :D... “Pani! Nikt niebędzie z tego strzelał”...

...to jeszcze okazało się, że ten który mnie interesował jest dostępny od ręki na aukcji allegro. Nie wspomnę już że cena jest o wiele atrakcyjniejsza :D. Dla zainteresowanych strona sklepu http://www.4iq.com.pl/

Zdecydowałam się na wersję 4IQ EXTRA (0,86 W/m²K) o wymiarach 120x80, nie tak ciepłą jak LWT od Fakro czy EXTREME od 4IQ ale cieplejszą niż podstawowe modele. Za moje niestandardowe giganty (120x80) zapłaciłam 479 pln plus 40 pln za przesyłkę. A oto I one...

blog budowlany - mojabudowa.pl

Narazie zdjęcie ze strony sklepu, ale pewnie za dwa dni będą już u mnie i obfotografuję je dookoła :D


6Komentarze
madic27  
Data dodania: 2016-08-26 11:25:56
dobre parametry i dobra cena! pozdrawiam...
odpowiedz
Data dodania: 2016-08-26 12:06:57
też wczoraj zamówiłam na allegro schody strychowe w podobnej cenie :D
odpowiedz
Data dodania: 2019-03-09 22:42:59
wow, dzięki za te chody, bo cena genialna w porównaniu do Fakro, gdzie płacisz chyba za markę.. Rewelka!
odpowiedz
Data dodania: 2019-08-21 23:02:27
Schody strychowe
Chciałem Pani zapytać jak spisują się schody strychowe, czy warto je kupić? Jak z jakością wykonania? Bo właśnie zastanawiam się nad takimi schodami z firmy 4IQ. Z góry dziękuję za odpowiedź :-)
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2019-08-26 22:56:54
Dzień dobry. Główną zaletą schodów jest ich rozmiar. Mogę wstawić na strych krzesła ogrodowe albo nawet łóżeczko dziecięce bez składania. Co do termiki, też nie zauważyłam ubytków ciepła (ale warto pamiętać, że mamy ocieplony również strych). Jedyne co bym teraz zmieniła, to rodzaj zamka. Jako kobieta mam lekkie trudności z zamknięciem drzwi, bo przy tym rozmiarze, skrzydło jest dość ciężkie, a trzeba je pchnąć takim "pogrzebaczem" do zamykania do góry i przekręcić zamek. Słyszałam, że ponoć są schody z zamkiem zatrzaskowym, jak przy zwykłych drzwiach, ale jeszcze takich nie widziałam :).
odpowiedz
Odpowiedź do robinson_crusoe
Data dodania: 2019-09-01 20:20:34
Bardzo dziękuję Pani Zuzanno za odpowiedź :-). Rozumiem, że te schody są ogólnie dobrej jakości. A czy wizualnie patrząc od spodu na sufit wyglądają estetycznie, czy nie ma szpar, czy licują się równo z sufitem? Z góry dziękuję za odpowiedź :-) Pozdrawiam :)
odpowiedz
Odpowiedź do zuzana

Łazienka - pierwsze frustracje

Blog:  zuzana
Data dodania: 2016-08-22
wyślij wiadomość

Ach... Jak ja bym chciała zatrudnić projektanta wnętrz. Podjąłby za mnie te wszystkie decyzje i pewnie zaproponował kilka fajnych pomysłów. Kiedy zabierałam się za projekt łazienki, pomyślałam: "Małe pomieszczenie, będzie łatwo, szybko i przyjemnie." Powiem jedno... NIE JEST :D Ile ja się już nasiedziałam nad układem płytek... Za każdym razem było źle. Dołączając do tego moją zmienność gustów, wychodzi z tego temat rzeka na kilka tygodni.

Dobrze że przynajmniej trzymam się jednej gamy kolorystycznej (nie tak jak w przypadku kuchni, ale to już temat na oddzielny post). Zdecydowałam się na biel i drewno (wiem, niezbyt oryginalnie :) i tego się trzymam. Spodobały mi się bardzo płytki Porcelanosa Oxford Liston i ich też się trzymam, chociaż miałam już zwątpienie.

Oto (tylko niektóre) etapy mojej walki z łazienką. Nie zwracajcie uwagi na lampy, bo to przypadkowe modele, jakie udało mi się wstawić. 

blog budowlany - mojabudowa.pl


blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

Ostatnia wizualizacja to obecnie mój faworyt. Ta wystająca nad sedesem część to będzie szafka.

blog budowlany - mojabudowa.pl


19Komentarze
Data dodania: 2016-08-22 10:59:26
jak dla mnie pierwszy lub ostatni projekt ;)
odpowiedz
spidi  
Data dodania: 2016-08-22 11:12:34
Pierwszy i ostatni z przewagą na ostatni, przed ostatni też ciekawy. Powodzenia w wyborach :)
odpowiedz
Data dodania: 2016-08-22 11:15:36
Zdecydowanie pierwsza wersja!
odpowiedz
madic27  
Data dodania: 2016-08-22 12:32:48
jedyneczka i ostatni jak dla mnie! pozdrawiam...
odpowiedz
Data dodania: 2016-08-22 12:38:11
Mi również podoba się pierwszy lub ostatni :)
odpowiedz
Data dodania: 2016-08-22 12:44:42
Ostatni a w jakim to programie? Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2016-08-22 13:07:38
podbijam pytanie o program ;)
odpowiedz
Odpowiedź do xyzbuduj
zuzana  
Data dodania: 2016-08-22 13:33:01
Rhinoceros 5
odpowiedz
Odpowiedź do domkardamon
Data dodania: 2016-08-22 14:50:52
Dziękuje
odpowiedz
Odpowiedź do zuzana
zuzana  
Data dodania: 2016-08-22 13:34:26
Macie w przewadze gust jak mój mąż. Też mu się podobała jedynka i ostatni. Dopracuję ten ostatni już układem płytek. Poszukam konkretnych formatów i chyba na tym poprzestanę, bo inaczej oszaleję na tym jakże wstępnym temacie :D
odpowiedz
pabia
Data dodania: 2016-08-22 14:35:24
Obstawiam pierwszy i ostatni projekt.
odpowiedz
kinka
Data dodania: 2016-08-22 16:24:35
Mnie się nie podoba uskok na wc dlatego wersja przed ostatnia jest najlepsza,prosto i bez udziwnień.
odpowiedz
Data dodania: 2016-08-22 21:17:21
Jak cenowo wyglądają te płytki Ale drewno N myślałam nad ancona orcha z ceresitu bo tanie ale te robią wielkie wow :)
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-08-23 08:00:38
Cena niestety jest ciężka. Na allegro to jakieś 200pln/m2 plus 120pln koszty przesyłki.
odpowiedz
Odpowiedź do wymarzonaczarnuszkag2
Data dodania: 2016-08-22 22:32:06
ostatni - ale na posadzkę te drewniane to koniecznie też porcelanosa oxford ale te zwykłe deski bez przetłoczeń w tej samej linii kolorystycznej
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-08-23 07:58:25
Dokładnie :)
odpowiedz
Odpowiedź do ewe--wysz
Data dodania: 2016-08-22 23:52:19
Jak dla mnie jedynka bije wszystkie na głowę.
odpowiedz
wla81  
Data dodania: 2016-08-23 13:26:27
jak dla mnie 4 i 5 :)
odpowiedz
pomidorowka2
Data dodania: 2016-08-24 16:57:26
mi sie 2 podoba
odpowiedz

Ocieplenie poddasza WEŁNA vs. PIANA

Blog:  zuzana
Data dodania: 2016-08-08
wyślij wiadomość

Myślałam sobie niecały miesiąc temu, że dylematy budowlane mam już za sobą i mogę skupić się na "kolorkach", a tu bęc!...

Taki był mój ciąg myślowy:
Poddasze...
Hm...Zawsze była wełna...
Nie wiedziałam, że robią to też inaczej...
Wełna gryzie, trzeba wynająć ekipę, bo mąż nie ma czasu zrobić to samemu :/...

Przyszła ekipa, wyceniła, zaczęła pracę... A potem powiedziała, że w wycenie nie uwzględniła kładzenia wełny  (^^') i cena robocizny będzie wyższa o jakieś 3000pln :D. Zabawne, bo podczas wizyty na budowie jasno mówiliśmy "ocieplenie poddasza" a nie "położenie płyt G-K". Mąż się zezłościł i podziękował Panom za współpracę... ale zostaliśmy na lodzie... Ceny coraz wyższe, terminy dalekie, aż tu nagle znajomy zaproponował ocieplenie pianką. Podał nam cenę promocyjną (ale widzę że na rynku nie jest jakoś drożej) i jakimś cudem wyszło że ta piana nie jest taka droga jak słyszałam.

Oczywiście pianka kosztuje około 60pln+8%VAT za m2 dla grubości 25cm a wełna tej grubości jakieś 30-40pln (w zależności od parametrów i producenta), ale jak już doliczę robociznę za układanie waty to wychodzi nawet drożej :/.

No i mam kłopot. 

WEŁNA:
plusy
-sprawdzony produkt
-niepalna
minusy
-ponoć bardzo traci na izolacyjności przy wzroście wilgotności
-po latach opada
-kłopotliwa i czasochłonna w ułożeniu

PIANKA:
plusy
-szybka w ułożeniu
-cenowo nawet trochę tańsza
-ponoć bardzo szczelna
minusy
-produkt niby sprawdzony za granicą, ale u nas jeszcze niezbyt poularny
-palność na poziomie B1

A i nie wieżcie w te gadania że pianki daje się mniej bo ma lepszy współczynnik. Otóż ma lepszy, ale jest wtedy zamkniętokomórkowa i nie stosuje się jej w mieszkalnictwie. Otwartokomórkowa ma współczynnik na poziomie 0,037 czyli porównywalny do średniej wełny na rynku.

Pewnie wybierzemy piankę, ale wcześniej użyjemy membrany paroprzepuszczalnej, którą oddzielimy piankę od deskowania, żeby zapewnić sprawną wentylację połaci dachowych.

A co Wy na to? Kto ma piankę na poddaszu?

Tak na boku, to ta pianka kojaży mi się z jedzeniem :D Taki serniczek albo Marshmallows :D




5Komentarze
mkasia  
Data dodania: 2016-08-08 16:47:49
My!My!My! Sama nie wiem czemu zdecydowaliśmy się na piankę(oczywiście otwartokomórkowa, zamkniętą można podobno stosować na ocieplanie podłogi, ale koszty horrendalne), ale po zakończonej pracy jednogłośnie stwierdziliśmy, że drugi raz nawet bysmy sie specjalnie nie zastanawiali czy przeliczali co drożej co taniej, tak jak było teraz. Efekt wow! Przy założeniu że wełnę robilibyśmy sami, więc brak kosztów roboty, różnica wełna -piana u nas na granicy 3 tysięcy, gdy musimy komuś zapłacić różnica znacznie spada, a jak bierzemy wełnę z wyższej półki to już w ogóle, na granicy kilkuset zł.
odpowiedz
Data dodania: 2016-08-08 17:43:25
U nas dzisiaj trwa natrysk piany, mieliśmy sporo dylematów, ale dzisiaj czuje ze to był słuszny wybór. Cena 51zl brutto m2 24cm
odpowiedz
wodi23  
Data dodania: 2016-08-08 20:21:42
My mamy wełnę a znajoma ma piankę, poddasze mamy porównywalne. Jak przeliczyliśmy, to koszt pianki znacznie przewyższał koszt wełny, i nie była to różnica 500 zł a kilka tysięcy. Odsyłam do naszego wpisu o ociepleniu. Pozdr.
odpowiedz
mkasia  
Data dodania: 2016-08-08 21:30:23
Myślę, że duże znaczenie ma to jak ksztaltuja sie ceny w danym regionie i jaką welne uzyto do ocieplania. W wyliczeniu kolezanka podaje cene 60+8vat, my placilismy 55 brutto za jedna z lepszych pian na rynku. Patrzac po naszym dachu- Gdybysmy decydowali sie na welne, byloby to ok 20 cm welny i na to 5 cm styropianu, na tyn etapie roznica w matwriale to ok 3500 na korzyść wełny, jednak samo ulozenie waty przez ekipe(autorka wspomina w poscie, ze maz nie znajdzie na to czasu) to koszt 25-45 zl/m2, przy 100m2 robi nam się 2500-4500 i różnica nam się zatraca.
odpowiedz
Odpowiedź do wodi23
zuzana  
Data dodania: 2016-08-08 21:52:02
Jest dokładnie tak jak napisała mkasia. Może ten handlowiec proponował Wam pianę zamkniętokomórkową - wtedy cena rzeczywiście jest zabójcza (120-130/m2), ale jak napisano wyżej nie można jej stosować w mieszkaniach. Sytuacja wygląda tak (ceny mazowieckie): Isover Super Mata 15cm = 25,8/m2 plus 10cm=18,7/m2. To daje 44,5pln/m2. Nie liczę stelaży, płyt G-K i membran, bo to samo idzie zarówno w przypadku pianki jak i wełny. Do wełny muszę dodać robociznę za ułożenie - 25pln/m2 (to najtańsza oferta jaką dostałam) - i wychodzi 69,5pln/m2. Pianka kosztuje mnie 64,8 brutto. Jak nie patrzeć pianka wychodzi taniej :) Chyba że o czymś zapomniałam.
odpowiedz
Odpowiedź do mkasia
zuzana
ranga - mojabudowa.pl elita
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 102543
Komentarzy: 395
Obserwują: 96
On-line: 9
Wpisów: 57 Galeria zdjęć: 145
Projekt DOM PRZY CYPRYSOWEJ 7
BUDYNEK- dom wolno stojący , piętrowy bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - W odległej galaktyce
ETAP BUDOWY - V - Okna i drzwi
ARCHIWUM WPISÓW
2017 marzec
2017 styczeń
2016 grudzień
2016 październik
2016 wrzesień
2016 sierpień
2016 lipiec
2016 czerwiec
2016 maj
2016 kwiecień
2016 marzec
2016 luty
2016 styczeń
2015 grudzień
2015 listopad
2015 październik
2015 czerwiec

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67142
Liczba wpisów: 222810
Liczba komentarzy: 903589
Liczba zdjęć: 681140
Liczba osób online: 447
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
200 zł rabatu + dostawa gratis.
mojabudowakupon rabatowy