Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Kuchnia, ach ta kuchnia!

Blog:  zuzana
Data dodania: 2016-01-26
wyślij wiadomość

Boksując się pomiędzy tematem okien i układu kuchni, ostatni tydzień poświęciłam na temat gastronomiczny. Poniżej przedstawiam efekty. Siedzę i myslę i przestawiam i wspominam o czym marzyłam kiedy jeszcze nie byłam świadoma ograniczeń mebli kuchennych :D.

Chciałam mieć wysokie cargo na olej, mąkę, octy ryżowe, oleje sezamowe, sosy sojowe, miriny i wszystkie inne smakołyki kuchni wschodu ^^

Chciałam mieć piekarnik w słupku, żeby dzieci nie sięgały do szyby...

Mam za to w miarę dużą kuchnię, która wyklucza te udogodnienia jeżeli chcę zaprojektować ją racjonalnie. Zawsze mogę dostawić wąskie cargo 25cm do lodówki, ale zabiorę sobie btedy trochę blatu roboczego... a w sumie mam z lewej spiżarkę, w której mogę trzymać nadmiar jedzenia :)

PS: Na wizualizacji jest okno dzielone symetrycznie, natomiast będzie z podziałem 2/3 i 1/3 tak aby trafić idealnie pomiędzy baterię zlewu :D A czy się uda, to zobaczymy w okolicach lipca...

Oczywiście czekam na konstruktywną krytykę ^^ Kolory wciąż są robocze bo nie mogę się zdecydować na stylistykę :D

PS2: Lodówka ma być czarna wolnostojąca, więc piekarnik też będzie z czarnego szkła.

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

Widzę że komentatorzy przeważnie są sceptycznie nastawieni do szafek pod sufit... Kurcze, a mnie się bardzo podobają te kuchnie zabudowane od stóp do głów :D Przy normalnych szafkach zieje taka niepdzyjemna przestrzeń do kurzenia. No ale to tylko moja opinia :))

22Komentarze
agnerb1  
Data dodania: 2016-01-26 13:49:51
Super, moja będzie podobna. Chciałam poruszyć temat narożnej szafki z łamanymi drzwiczkami. Od 10 lat mam taką ale w nowej kuchni bym raczej unikała tego rozwiązania. Takie podwójne drzwiczki (łamane) są za ciężkie dla zawiasów, które się wyrabiają i z czasem nie trzymają drzwiczek (zwłaszcza górny zawias). Teraz mam taki problem, żeby otworzyć szafkę, muszę te łamane drzwiczki podtrzymywać stopą u dołu, żeby nie upadły. Zawias dolny jest tak wyrobiony, że nic nie daje przykręcanie. Ciekawa jestem waszych doświadczeń.
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-01-26 14:11:40
No właśnie pytałam się koleżanki, jak jej się użytkują te szafki, ale ponieważ kuchnię ma od jakichś 2 tyg, to niewiele mogła opowiedzieć. Wstawiłam tą szafkę bardziej ze względu na osiągnięcie konkretnego wymiaru zabudowy ("barek" musi wypaść na wysokości ściany kominka, żeby nie wchodzić do kuchni od razu na szafkę. Dzięki niej również będę mogła ustawić szafkę 80cm z szufladami pod barkiem. Więc będzie to wybór tzw. "mniejszego zła"
odpowiedz
Odpowiedź do agnerb1
Data dodania: 2016-01-26 13:51:39
Nie robiłabym szafek górnych do samego sufitu, bardzo to przytłacza. PS. Na jaki kolor okien się zdecydowaliście? My zaryzykowaliśmy i zamówiliśmy jasny dąb :) w salonie był kawałek okna w tej okleinie i się zakochaliśmy, ten kolor jest zdecydowanie niefotogeniczny :)
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-01-26 14:08:36
No właśnie przed chwilą mocno negocjowałam ofertę na Sosnę górską :D My się zakochaliśmy w sośnie (bo w naszym salonie akurat to okno mieli :D) i pewnie przy tym zostaniemy. Ale nie omieszkam ogłosić wszem i wobec o ostatecznej decyzji bo już zaczynam być specjalistą w profilach, wzmocnieniach, szkleniu itp. itd. :D Usłyszałam już wszystkie plotki na temat producentów (oczywiście od konkurencji) :D
odpowiedz
Odpowiedź do nowydomstefana
zuzana  
Data dodania: 2016-01-26 14:09:26
Szafki górne chciałabym zrobić właśnie jasne dlatego żeby nie przytłaczały, ale wymaga to mojego głębszego przemyślenia. Dzięki za uwagę.
odpowiedz
Odpowiedź do nowydomstefana
Data dodania: 2018-03-21 20:01:29
Zgadzam się całkowicie! Szafki do sufitu szczególnie w jasnym kolorze (u mnie będzie biały) to naaajlepsze rozwiązanie :) dodatkowe szafki na tłusty kurz z oparów z gotowania, nie są do niczego potrzebne ;) ale to subiektywna opinia. Najważniejsze żebyś była przekonana o swoim wyborze :)
odpowiedz
Odpowiedź do zuzana
Data dodania: 2016-01-26 14:07:05
ładnie
hmm, co do łamanych drzwiczek, w moim rodzinnym domu są już od 16 lat i nic się z nimi nie dzieje. Meble są z najniższej półki ale dają radę ( nawet blatu nic się nie dzieje). Za to u mnie nie będzie szafek do sufitu bo zaglądałabym do nich raz na rok żeby posprząć ( za niska jestem ;)), za to na pewno będzie spiżarka. Teraz nie mamy i tylko tyle dobrze że kuchnia ma 12m2 a i pod schodami tata zorganizował miejsce do przechowywania. Kuchnia wygląda ładnie, najważniejsze żeby Tobie pasował układ:)
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-01-26 14:15:22
Tak jak odpisałam agnerb1, ta narożna jest raczej efektem wypadkowym projektu :) ale dobrze posłuchać że daje radę. Ja przez chwilę miałam pomysł na wyburzenie spiżarki na rzecz zabudowy ze słupkiem i cargo, ale to by było niemądre posunięcie. Obecnie mieszkam w domu, który budowano 30 lat temu, czyli ma piwnicę i strych. Teraz piwnic się już nie buduje, a gdzie pomieścić te wszystkie "potrzebne" rzeczey :D
odpowiedz
Odpowiedź do wymarzona-sofia
beciacz
Data dodania: 2016-01-26 14:29:47
Szczerze to mi się nie podobają te wiszące szafki. Jak chcesz je zrobić aż do góry to raczej powinny być niższe a szersze - tak jak szuflady, to wtedy moim zdaniem lepiej by to wyglądało.
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-01-26 14:46:23
Tylko wtedy nie będą miały odwzorowania w podziale dolnych szafek. Takie poziome z reguły stosowane są w kuchniach dużych o module 80-90cm. Ładnie to wygląda ale u mnie nie zda egzaminu.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
marcelina
Data dodania: 2016-01-26 14:32:36
Najbardziej podoba mi się szafka na przedmioty zapomniane ;) Wystrzegam się takich bardzo, ale mam obecnie podobną szafkę też nad lodówką - zapomnianymi są koszyczki wielkanocne, patery, świeczniki itp ;) Co do "naroży" - sama jeszcze nie wiem co w te rogi wrzucę - chciałabym coś maksymalnie wygodnego ale nie wiem co. Ja tą maleńką spiżarkę bym wywaliła, ale wiem, że są zwolennicy takich spiżarenek :) Odnośnie układu - wydaje się ok, ale jakoś mi optycznie nie grają górne szafki z dolnymi, może to przez te podziały na krótsze i wysokie szafki? Półki czy szuflady na naczynia wygodnie jest mieć obok zmywarki - tak, by prosto ze zmywarki odkładać je na półkę bez chodzenia po kuchni, no ale nie zawsze się pewnie da.
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-01-26 14:49:16
Bardzo chciałam mieć szafkę z okapnikiem, bo to wygodna sprawa, ale okno pokrzyżowało mi szyki. Wybrałam więc najbliższą do zlewu szafkę wiszącą :) W sumie między zmywarką a szafkami będzie jakieś 140 cm. To dla kobiety o dłuuugich rękach nie jest problem ;)
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
zuzana  
Data dodania: 2016-01-26 15:04:27
Zapomniałam dodać... szafki na przedmioty zapomniane to pół biedy. Ja obiecałam sobie że nigdy nie zrobię więcej szafki dostępnej (otwieralnej)tylko w pewnych okolicznościach. Mam taką obecnie w sypialni. Jak rozłożę łóżko, to się nie otwiera :D Trzymam tam pościel i zasłony, a łóżko nie często składam więc się frustruję wyciągając poszewki przez 10cm szparę :D MASAKRA!!!
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
gosc
Data dodania: 2016-01-26 14:54:21
Witam, ja mogę dodać swoje doświadczenia z mieszkania (na razie), wiec szafki narożne super sprawa, co prawda z reguły są głębokie i często sama "nurkuje" w niej z latarka ale dużo dużych rzeczy się w niej mieści:), obecnie mam szafki wiszące na 95 cm, czyli prawie do sufitu i nie zmniejszają optycznie kuchni za to są pojemne i wszystko się mieści, fajnie ze zaprojektowalas piekarnik na dole, wydaje mi się ze wygodniej wkładać i wyciągać blaszki czy inne naczynia już gorące właśnie z dołu, ja może patrzę ze swojego pkt. widzenia -156 cm wzrostu, ale kiedyś któraś z blogowiczek pisała ze w nowym domu zrobi piekarnik na dole bo mimo ze jest wysoka to nie raz się poparzyła przy wyciąganiu gorących potraw właśnie z piekarnika zamontowanego wyżej:( zastanów się jeszcze nad talerzami, ja zgapilam pomysł od teściowej i teraz trzymam je w durzych szufladach, przez to ze są ciężkie wygodniej się je wkłada i wyciąga :-D pozdrawiam
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-01-26 15:02:33
Nooo:D Przynajmniej jedna obrończyni szafek do sufitu ;) Co do piekarnika to chciałam bardzo słupek, ale ostatecznie bardzo psułby mi układ funkcjonalny i dałam sobie spokój. Szuflada na talerze to fajna sprawa, szczególnie taka 80cm. U mnie niestety będzie ona kolidowała ze zmywarką i raczej będę się wkurzać chowając tam umyte rzeczy. Ostatecznie wyjdzie w praniu co mogłam zrobić inaczej :D
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
pomidorowka2
Data dodania: 2016-01-26 15:10:38
mi się bardzo podobają szafki po sam sufit, nie rozumiem za bardzo zabudowy do polowy szafy i zbierania kurzu. fronty kuchni sa dziś ozdoba niż przytlaczajaca koniecznoscia, wiec tym bardziej podoba mi się ten pomysl. u mnie będzie jedna sciana do sufitu z wiszącymi szafkami.
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-01-26 15:51:29
Właśnie właśnie :) Też to do mnie przemawia
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
bestia-83
Data dodania: 2016-01-26 20:07:34
Podzielam zdanie. górne szafki w jasnym kolorze i wcale przytłaczająco wyglądać nie będą. Teraz mam kuchnię gdzie szafki są do połowy i wyczyszczenie ich w pokładów kurzu i tłuszczu na górze graniczy z cudem. W nowym domu na pewno będą pod sam sufit, praktyczne rozwiązanie no i ileż można tam jeszcze upchać :)
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
asmat  
Data dodania: 2016-01-26 15:12:03
Jakby zrezygnować ze spiżarki to zmieściłby się i piekarnik w słupku i wysokie cargo ;)
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-01-26 15:50:41
Nie kuś :P Głupio by było ją teraz burzyć, bo to był pierwszy wymóg podczas wyboru projektu :D
odpowiedz
Odpowiedź do asmat
Data dodania: 2016-01-26 20:10:26
Każdy chce już wykańczać, wybierać i podejmować ważne decyzje, a gdy przychodzi co do czego to głowa mała hehe Na pewno znajdziesz dla siebie najlepsze rozwiązania! ;))
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-01-26 20:18:02
Tak, przeraża mnie fakt że wszystkie decyzje są ze sobą powiązane, a jestem pewna że do etapu wykończeni na pewno ze dwa razy zmienię decyzję :D
odpowiedz
Odpowiedź do bulatowie

Okucia w ramie

Blog:  zuzana
Data dodania: 2016-01-12
wyślij wiadomość

Ach... nie dodałam jeszcze że pojawił się również temat okuć chowanych w ramie okna na profilu V82. Nie brałam tego wogóle pod uwagę (uznając za zbędne dodatkowe koszty) do czasu kiedy mój mąż nie podał celnego argumentu, który rozbił moją linię obrony... Cytat: "Łatwiej myje się okna". Dodatkowy koszt to jakieś 1300 na cały zestaw okien w moim domu.

blog budowlany - mojabudowa.pl

PS: W sumie mamy już okna i parkiet w salonie ;) Teść zabezpieczył otwory. KLASA!

blog budowlany - mojabudowa.pl


15Komentarze
Data dodania: 2016-01-12 10:57:15
no to jeśli "się okna" łatwiej myją ( w domyśle- same) to muss sein :) A tak poważnie, to my też będziemy mieć okna z chowanymi okuciami. U nas efekt estetyczny przeważył.
odpowiedz
ekodom  
Data dodania: 2016-01-12 11:33:25
Okucia ukryte może i łatwiej się myje ,może się komuś podobają ale napewno się trudniej reguluje i zakres regulacji jest mniejszy . Pozdrawiam
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-01-12 15:04:45
Co prawda to prawda... Ale w sumie ile razy w życiu okna się reguluje? Tak z doświadczenia znajomych wiem, że raz po wstawieniu, potem drugi raz jak już "osiądą"... A potem już nikt tego okien nie tykał... No chyba że jakoś kiepsko osadzone były..
odpowiedz
Odpowiedź do ekodom
ekodom  
Data dodania: 2016-01-12 21:20:51
Masz rację generalnie okna ludzie regulują wtedy gdy są jeszcze na gwarancji ponieważ w tym okresie skoro zapłacili kupę kasy to oczekują idealnego funkcjonowania ( i słusznie na tym polega kapitalizm :) ) Jednak po okresie gwarancji drobny dyskomfort jak( delikatne ocieranie skrzydła o ościeżnicę ,dziwne zgrzytanie w klamce , jakiś minimalny przedmuch) przestają przeszkadzać .Dlaczego ? okna po latach stają się lepsze ? Nie. Po latach do tych drobnych dyskomfortów się przyzwyczailiśmy .No i już serwis jest odpłatny, a nie darmowy . Okucia tradycyjne samodzielnie normalny facet wyreguluje w kilka minut za pomocą klucza imbusowego nr 4 ( instrukcja w internecie) Okucia z chowanymi zawiasami zwłaszcza w drzwiach tarasowych samodzielnie regulować nie radzę (katastrofa ) Po paru latach może się okazać ,że niema już zakresu regulacji i drzwi tarasowe należy zamykać z kopniaka w dolną część skrzydła aktywnego ( instrukcja również w internecie ) :)
odpowiedz
Odpowiedź do zuzana
zuzana  
Data dodania: 2016-01-13 00:57:36
No i tu Panie Ekodom żeś mnie zagioł ;) Przekażę ten mocny argument mężowi :p bo chyba jestem jedyną żoną której estetyka zawiasów ogólnie z(a)wisa :) A co do drzwi na kopniaka, to racja, nie jeden dom w tym stylu widziałam :)
odpowiedz
Odpowiedź do ekodom
Data dodania: 2016-01-12 12:20:55
Też będziemy mieć kryte okucia i też zastanawiałam się nad jasnym dębem i też bałam się efektu sraczkowatości :D więc chyba zdecydujemy się na winchester... chociaż zamówienie jeszcze nie złożone... Ta sosna też mi się podoba, mężowi już mniej. Bardzo żałuję, że żadna firma okienna nie ma okien pcv w kolorze bardziej naturalnego drewna, wszystko albo ciemne, albo żółte, albo mocno bielone :(
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-01-12 15:06:22
U mnie za to mąż jest bardzo za jasnymi oknami. Jak spoglądam na Winchester to też mi się oko błyszczy ale mój mąż nie chce i koniec :D
odpowiedz
Odpowiedź do nowydomstefana
Data dodania: 2016-01-12 13:17:49
mam, polecam, zdecydowanie fajniej okna wyglądają z ukrytymi zawiasami, a jeśli już ktoś będzie miał okna "ubogie" w firanki, to ta wydana kasa z pewnością nie pójdzie na marne. U nas dodatkowo mają być jeszcze drzwi bezprzylgowe - ma to w sumie tworzyć jedną wielką całość, czyli minimalizm rządzi
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-01-12 15:08:40
Ach taaak... drzwi bezprzylgowe są piękne, ale tutaj tym razem zdanie mojego męża jest odmienne :D
odpowiedz
Odpowiedź do z182martyimarcina
madic27  
Data dodania: 2016-01-12 13:56:51
Nasze okna maja chowane okucia. Prezentuja sie duzo lepiej-kwestia gustu oczywiscie. Ja szczerze polecam. Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2016-01-12 15:26:23
Ja też chciałam takie z okuciami chowanymi, ale mąż już był do mojego pomysłu bardziej sceptycznie nastawiony i poszliśmy w tradycyjne rozwiązanie... Przeważyło właśnie to, że niby trudniejszy dostęp do zawiasów i problemy z regulacją, itp.. Jeśli chodzi o kolor stolarki to zdecydowanie WINCHESTER!!!!
odpowiedz
opalek3  
Data dodania: 2016-03-14 09:34:28
Pomocy :)
Zuzanko zaszczepiłaś we mnie wątpliwość co do mojego wyboru okien. Czy te zdjęcia tych dwóch kolorów sosna i dąb są zrobione tym samym oknom? Aż tak się to różni z bliska i z daleka? Bardzo podoba mi się wygląd tej sosny na zdjęciu z dalsza. Czy według Ciebie zdjęcie oddaje faktyczny kolor okna? Bo na wzorniku wygląda to inaczej. Bardzo proszę o pomoc.
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-03-14 14:21:55
Ciężko mi odpowiedzieć, bo kolory na zdjęciach zależne są od parametrów aparatu, ale także od ekranu monitora na którym je oglądasz. Ogólnie to pamiętam jak zobaczyłam sosnę górską na próbniku vetrexa, to ją odrzuciłam, a potem sprzedawca pokazał nam jak to wygląda na oknie. Zrobiłabym Ci zdjęcia z mojej budowy, ale nie wiadomo czy zamontują okna w tym tygodniu bo poszerzenia nie dojechały :(. Pamiętaj też że sosna górska w różnych firmach będzie wyglądać trochę inaczej. Na tym blogu są okna w kolorze sosny górskiej na profilach Veka http://www.domoweklimaty.mojabudowa.pl/ (nie były robione przez vetrex, ale chyba Veka ma zawsze te same okleiny).
odpowiedz
Odpowiedź do opalek3
opalek3  
Data dodania: 2016-03-15 11:56:12
Dzięki :)
Zamówiłam dziś okna w kolorze sosny :) Dziękuję za pomoc. Dzięki Tobie nie popełniłam ogromnego błędu. To kolejny dowód na to jak trudny jest wybór okien. O mały włos zamówiłabym okropny pomarańcz, który na wzorniku wyglądał zupełnie inaczej niż w rzeczywistości. Mam nadzieję, że faktycznie okienka przyjdą takie jakie je sobie wyobrażam. Jeszcze raz dziękuję :)
odpowiedz
Odpowiedź do zuzana
zuzana  
Data dodania: 2016-03-14 14:24:46
Ogólnie to jasny dąb jest taki troszkę cytrynowy i blady, a sosna górska ma cieplejsze zabarwienie i przez to równoległe usłojenie jest najbardziej zbliżona do wyglądu naturalnego drewnianego okna.
odpowiedz

Nikt nie mówił że wybór okien to taki dylemat...

Blog:  zuzana
Data dodania: 2016-01-12
wyślij wiadomość

Jak w temacie :). Masakra.... Pomijając już temat trzech szyb, ciepłej ramki, profili, współczynnika utraty ciepła...

Zacznę od początku. Jak tylko wybraliśmy projekt zdecydowałam że w salonie mają być drzwi przesuwne HS (znając cenę tego rozwiązania), bo są wygodne, dają duże przeszklenia i nie mają progu. Potem okazało się że niski próg wcale nie jest taki fajny od strony szczelności, no i okno 2,5 m w systemie HS to trochę przerost techniki nad treścią :). Potem pokazano nam drzwi harmonijkowe :D... WOW... Można otworzyć całe 2,5 metra na ogród. Super chcemy je! Ale! Robią je tylko w drewnie, a ja nie chcę drewnianych okien ze względu na potrzebę pielęgnacji... No nic, znajdziemy kogoś kto robi je w PVC. Są, ale pojawiła się opinia że mało ekip je montuje i istnieje duże prawdopodobieństwo że zostaną zamontowane źle i będą nieszczelne :D. A przy okazji jednak zajmują miejsce w salonie pzry otwieraniu. No i jedno ważne pytanie, czy my będziemy otwierać to okno w ciągu dnia (owady, upał itd...)? W związku z tym zdecydowaliśmy z mężem, że jak już mają się rozwierać, to weźmy zwykłe tanie rozwierane :D... Ale obawiam się że 2,5m podzielone na trzy skrzydła da bardzo dużo ramy i w końcu "poszatkujemy" niemiłosiernie to szklenie. i wracamy do punktu wyjścia...

Obecnie decyzja stanęła na PSK (uchylno-przesuwne) i jednym fixie od zachodu, co będzie ładnie wyglądać w salonie ale, na elewacji zachodniej moim zdaniem razić będzie fix 1,8x2,4m w porównaniu do okna na pietrze dzielonego na 3 części...

No i ostatnia rzecz. KOLOR! Od początku miał być orzech i nic więcej, a teraz pojawił się kolor sosny. Pięknie wygląda jasna stolarka ale widziałam ją w kilku wydaniach i boję się tzw. zjawiska "sraczkowatości" :D Poniżej dwa zdjęcia tych samych profili pokazujące jak bardzo kolor może się zmienić. Na pierwszym planie Jasny dąb a na dużym oknie Sosna górska.

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

A tak przy okazji to pewnie przekroczę planowany budżet na okna o jakieś 5 tys :/

POMOCY!!!

22Komentarze
Data dodania: 2016-01-12 10:45:17
Witajcie. Przerabiałem ten temat. Też chciałem PSK ale patrząc jak moi rodzice się z tym męczą to sobie odpuściłem. Problemy z zamknieciem drzwi bo ciągle trzeba ja regulować, jak przyjdzie silny wiatr to nie można ich dopchnąć. Pozdrawiam Mariusz
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-01-12 10:50:01
Ponoć każdy kto montował PSK mówi, że teraz dopłaciłby do HS'a... My mamy dwa metry dalej okno/drzwi 100/240 bliżej kuchni i czuję w kościach że to będzie stanowić główne wyjście na taras i do ogrodu, dlatego nie chcę zapłacić 10 tys. za okno które może okazać się nie używane. No ale mam jednak wątpliwości.
odpowiedz
Odpowiedź do mariusznoelia2m
zuzana  
Data dodania: 2016-01-12 10:51:38
Ach... zapomniałam dodać że chcę PSK z automatem (to odrobinę poprawia komfort użytkowania). Ale na wiatr nie pomoże...
odpowiedz
Odpowiedź do mariusznoelia2m
Data dodania: 2016-01-12 12:19:14
Tak to prawda, kilka razy przy gwałtownych silnych wiatrach zamykałem takie drzwi i miałem problem.
odpowiedz
Odpowiedź do zuzana
beciacz
Data dodania: 2016-01-12 12:30:40
Ja zamówiłam HS pomimo kosztów ;)
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-01-12 15:09:59
No nie pomagasz mi w decyzji :P :D
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2016-01-12 15:20:58
Masz rację jasna stolarka jest piękna, ale tak jak wspomniałaś, efekt "sraczkowatości" jest jak najbardziej widoczny. Ja widziałam takie domy i z daleka okna piękne, ale z bliska takie właśnie sraczkowate... A myślałaś o okach w kolorze WINCHESTER? Ja zakochałam się w nich od pierwszego wejrzenia i jakbym kupowała drugi raz stolarkę też porwałabym się na winchester. Ja jestem z nich mega zadowolona:)
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-01-12 21:29:15
Winchester też jest przyjemny ale mój mąż stanowczo odmawia :D Też jestem bardziej za sosną, zobaczymy.
odpowiedz
Odpowiedź do kacha1106
Data dodania: 2016-01-12 21:03:22
ten sam dylemat
Mieliśmy podobne dylematy. Najbardziej przypadła nam do gustu sosna górska. Ostatecznie zamówiliśmy jasny dąb - z jednego powodu - do sosny nie ma ani bramy garażowej ani drzwi wejściowych, więc trzeba będzie mieszać kolory, czego nie chcieliśmy. Nie wiem, jak wygląda na żywo dąb jasny, ale na zdjęciach w blogu madera1m wg mnie całkiem nieźle. My będziemy mieć ciut jaśniejszy dach, bo łupek angoba. Powodzenia :)
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-01-12 21:27:41
Ja nie mam problemu z doborem bramy garażowej bo jej po prostu nie mam :D (no nie ale w planach jest dobudowanie garażu i wtedy może być średnio). Co do drzwi to są schowane pod pylonem i inny kolor nie będzie bardzo widoczny (w sumie to nawet zastanawiam się czy nie zrobić szarych/białych zamiast drewnianych... Ale to następny temat.
odpowiedz
Odpowiedź do madera--gt
Data dodania: 2016-01-12 21:45:05
No to powiem tak - rozmawiałam z Panem, który ma okna w kolorze sosna górska i mówi, że obawiał się, ale jest zachwycony (ma blog na MB). Mówi też, że każdy kto go odwiedza dopytuje co to za kolor :)
odpowiedz
Odpowiedź do zuzana
Data dodania: 2016-01-16 18:46:44
właśnie jesteśmy na etapie wyboru okien w tym tygodniu zamawiamy i będzie to na 90% własnie sosna górska :D , nie widziałąm tego koloru na żywo tylko na próbniku , ale chyba zaryzykuje O_o , wybrałabym jasny dąb ale tam gdzie zamawiam nie mają tego koloru . winchester mógłby być ale szukam jaśniejszych okien . a co to za Pan na mb? może pochwalił sie zdjęciami okien ? :D
odpowiedz
Odpowiedź do madera--gt
Data dodania: 2016-01-16 21:20:38
Blog tego Pana to http://www.domoweklimaty.mojabudowa.pl/ . Jak do niego napisałam, to do mnie zadzwonił i chętnie odpowiedział na wszystkie pytania - wskazał też na co zwrócić uwagę przy zakupie tych okien (np. kolor tych wewnętrznych części okna itd.). Jak chcecie dąb jasny to możecie zamówić tam gdzie my - to nasz znajomy, wiem, że okna dostarcza też na rynek niemiecki, więc pewnie odległości mu niestraszne, a ceny ma konkurencyjne. My okna montujemy w środę - 5h drogi i możecie zobaczyć :P Pozdrawiam :)
odpowiedz
Odpowiedź do zetkanati
Data dodania: 2016-01-17 12:48:04
ahh domowe klimaty...to właśnie tam się napatrzyłam na te okna i nie mogą mi wyjść z głowy :) , planujemy te ramki w środku dać czarne chyba bedzie to lepiej wyglądało niż srebrne , sama nie wiem , te okna w domowych klimatach wyglądają super , tylko właśnie nie ma żadnego zdjęcia z bliska i obawiam się czy ładnie wyglądają te ciemniejsze smugi , czy nie ma na oknie takiego efektu pasów ..hmm
odpowiedz
Odpowiedź do madera--gt
Data dodania: 2016-01-17 12:51:02
no własnie a jaki ma być kolor tych wew części okna? chodzi o ramki w środku czy o rame widoczna po otwarciu okna w salonie powiedziano , że ma być w kolorze karmelowym czy jakoś tak , taki kolor jak przy winchesterach np . Ale czy to pasuje do sosny górskiej??! :)
odpowiedz
Odpowiedź do madera--gt
Data dodania: 2016-01-17 22:53:01
Ten Pan ma właśnie karmelowy środek i bardzo mu na tym zależało.
odpowiedz
Odpowiedź do zetkanati
zuzana  
Data dodania: 2016-02-03 01:05:29
Przyjżałam się dokładniej zdjęciom i w Domowychklimatach ramki są aluminiowe, natomiast karmelowy jest rdzeń. Ja właśnie już 3 dzień rozmyślam jakie ramki wybrać. Podobają mi się aluminiowe, ale one nie są "ciepłe". Ciepłe ramki natomiast mają kiepskie kolory względem sosny górskiej :(... Ewentualnie wybrałabym szare, ale to wygląda trochę plastikowo. Nie wiem co robić.
odpowiedz
Odpowiedź do madera--gt
Data dodania: 2016-01-16 18:50:00
a do sosny w planach biała brama, i prawdopodobnie białe drzwi :) , Krispol robi bramy w kolorze sosna górska , to 2 grupa kolorystyczna u nich.
odpowiedz
Data dodania: 2016-01-16 21:27:46
Jak się zdecydujecie na okna i drzwi w tym samym kolorze, to nie sugerujcie się nazwą tylko numerem koloru, bo różne firmy to różne odcienie/struktury. My mamy okna jasny dąb veki, ale brama i drzwi Wiśniowskiego dąb naturalny (mają ten sam nr koloru). Gdyby nie lotny Pan sprzedawca, który pokazał nam kolory, żeby się upewnić przed zamówieniem bramy garażowej, byłaby rozpacz, bo bramę zamawialiśmy w innej firmie i parę tygodni później i ja z marszu do sprzedawcy "chcę dąb jasny", ten mi wzornik daje, a ja mu "nie nie - dąb jasny i nic innego, bo takie mamy okna". Na szczęście uparł się na ten wzornik ...
odpowiedz
Odpowiedź do zetkanati
Data dodania: 2016-01-17 13:09:14
A taki kolor jak dąb naturalny? Tu przykład: http://www.drutex.pl/pl/oferta/okna/okna-pvc/okna-pvc-iglo-5.html Swoją drogą, jeszcze do niedawna za sraczkowaty uchodził złoty dąb, teraz oberwało się biednej sośnie górskiej;)
odpowiedz
Data dodania: 2016-01-17 22:50:11
Ten drutexa wydaje mi się jaśniejszy niż moje. Bramę musiałam mieć Wiśniowskiego z uwagi na cenę - dostałam 700 zł rabatu :) Wg mnie złoty dąb to klasyka, ja chciałam coś bardziej nowoczesnego. Sosna wg mnie bardzo fajna, choć też na żywo nie widziałam, a na wzorniku zniechęcała mnie struktura - taka inna (choć ten Pan domoweklimaty mówi, że nie jest zła i ma swój urok.
odpowiedz
Odpowiedź do dom-na-maxa
zuzana  
Data dodania: 2016-01-20 09:04:52
Podobnie jak Ty, ja widząc próbnik Sosny od razu go odrzuciłam przez równoległe usłojenie. Potem udało mi się porozmawiać z przedstawicielem Vetrex'u, powiedział że ma w biurze okno oklejone sosną która na próbniku wygląda niekorzystnie natomiast na oknie prezentuje się świetnie. Zgadzam się. Jasny dąb jest jakiś taki cytrynowy a sosna wyglądała zdecydowanie naturalniej. A równoległe słoje też wyglądają bardzo naturalnie.
odpowiedz
Odpowiedź do madera--gt
zuzana
ranga - mojabudowa.pl elita
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 102543
Komentarzy: 395
Obserwują: 96
On-line: 9
Wpisów: 57 Galeria zdjęć: 145
Projekt DOM PRZY CYPRYSOWEJ 7
BUDYNEK- dom wolno stojący , piętrowy bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - W odległej galaktyce
ETAP BUDOWY - V - Okna i drzwi
ARCHIWUM WPISÓW
2017 marzec
2017 styczeń
2016 grudzień
2016 październik
2016 wrzesień
2016 sierpień
2016 lipiec
2016 czerwiec
2016 maj
2016 kwiecień
2016 marzec
2016 luty
2016 styczeń
2015 grudzień
2015 listopad
2015 październik
2015 czerwiec

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik