Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Kolorki :)

Blog:  zuzana
Data dodania: 2016-07-18
wyślij wiadomość

Przyszedł czas na wybór drzwi... Mąż poprosił mnie, żebym nie poświęciła temu tematowi za dużo czasu. Bynajmniej nie chodzi o kolor :) ale o parametry i firmę. Rzeczywiśnie nie chce mi się medytować nad współczynnikiem przenikalności i przeczesywać fora w poszukiwaniu dobrych opinii. Weźmiemy to co ma najlepszy współczynnik na jaki nas stać :). Wybierzemy się do lokalnego przedstawiciela który w swojej ofercie posiada drzwi marek Gerda, Hormann, Delta, Agmar i Wikęd. Agmar robi drzwi na wymiar więc ich oferta może okazać się dla mnie idealna, gdyż otwór drzwiowy jest o jakieś 3cm za niski w odniesieniu do standardów.

Poniżej prezentuję kilka wizualizacji (nieco koślawych :P). Brałam pod uwagę okleinę drewnianą (która najmniej mi się podoba i przy okazji znalezienie koloru Sosny górskiej obecnie graniczy zapewne z cudem) lub kolor szary i antracytowy.

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

Ostateczny wybór padł na antracyt, bo dobrze kontrastuje z mdłą kolorystyką reszty elewacji.

Tak patrzę jeszcze krzywym okiem na podbitkę i nie mam na nią pomysłu. Jasne drewno jakoś nie do końca tutaj pasuje... Może zrobić ją w kolorze dachu? Biała też raczej nie jest w moim typie... Macie jeszcze jakieś pomysły?

Ach... brakuje mi na tej ścianie okna które usunęłam, ale bez tego zabiegu kuchnia byłaby bardzo nieustawna.

PS: Jak teraz patrzę na te wizualizacje to w sumie chyba przedostatnia pozycja mi się podoba... Muszę jeszcze chwilę pomyśleć...

Oczywiście czekam na Wasze opinie ;)

9Komentarze
rosenn
Data dodania: 2016-07-18 10:27:16
drzwi
Witam serdecznie ja ostatnio widzialam drzwi w kolorze sosny gorskiej bardzo ladne w krispolu maja ten kolor nawet rolet .Pozdrawiam.
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-07-18 15:49:10
Dzięki, sprawdzę ich ofertę :D
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
dominika08
Data dodania: 2016-07-18 10:45:35
w jakim programie ta wizualizacja? :)
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-07-18 12:43:56
Wizualizacja zrobiona jest w Rhino (program mam niestety na płatnej licencji).
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
madic27  
Data dodania: 2016-07-18 11:18:12
najlepiej pasują te w kolorze sosny ale dla mnie najlepsze są szare:-) Pozdrawiam...
odpowiedz
ufik3--  
Data dodania: 2016-07-18 12:03:52
Wizualizacja
Witam, również interesuje mnie co do za program albo strona do robienia wizualizacji ? Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2016-07-18 14:59:57
Obstawiam drzwi w kolorze sosny i ciemną podbitkę :)
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-07-18 15:48:45
No i jak zwykle zasialiście niepewność mojego wyboru :D A może jednak sosna... :P Popróbuję trochę wariantów z inną podbitką i wrzucę wyniki do konsultacji :D
odpowiedz
Data dodania: 2017-02-10 13:58:39
Budujemy podobny domek :) Tylko że my z garażem. Fajnie podejrzeć jak kiedyś to będzie u nas wyglądać. Zapraszam na mojego bloga.
odpowiedz

Pierwsza przymiarka wykończeniowa :D LAKIER? OLEJ?

Blog:  zuzana
Data dodania: 2016-07-14
wyślij wiadomość

OMG!!! W końcu doczekałam się podejmowania decyzji na poziomie kolorków, wzorków i takich tam pierdołków :D... a nie norm budowlanych, wytrzymałości na ściskanie, zasad zbrojenia, termiki...

Teraz jak dokonam złego wyboru to po prostu przez kilka lat będę miała brzydką podłogę a nie groźbę katastrofy budowlanej :D Od razu mi przyjemniej :D

Na pierwszy ogień poszła podłoga w salonie ze względy na podjęcie decyzji o grubościach wykończenia podłogi.

Zdecydowaliśmy się na deskę olejowaną bądź wosko-olejowaną (osobiście bardziej mi się podoba niż lakier)... Wyobraźcie sobie jakie było moje zdziwienie kiedy w trzech salonach pod rząd namaiwano nas na wybór podłogi olejowanej ze względu na łatwiejszą konserwację i mniejszą podatność na uszkodzenia... Od zawsze myślałam że lakier jest mocny i trwały. Powiedziano mi że tak, ale uszkodzenia bardziej widać i naprawiać trzeba całość, a przy oleju nie widać zarysowań, a jak coś grubszego się stanie to można wytrzeć papierem ściernym jedną deskę i ją zaolejować ponownie... Hm...

blog budowlany - mojabudowa.pl

Tak prezentuje się dąb olejowany lity i okna koloru Sosny górskiej od Vertex'a. Jak bym chciała tak dopasować odcienie to by mi się nigdy nie udało :D A tak nastawiałam się na odmienny kolor drewna podłogi i okna i wyszło jak wyszło :D Dla mnie bomba :D

A tak przy okazji... Macie jakieś doświadczenia z podłogą olejowaną? Wady? Zalety? Z chęcią poczytam wasze opinie. Mam jeszcze czas na zmianę decyzji :D

11Komentarze
Data dodania: 2016-07-14 14:57:56
Lakier
Mam obie. Na dole olejowana, na górze lakier - podłoga dębowa. Moja opinia na temat wosko-olejowanej podłogi jest taka, że dla mnie nie spełnia oczekiwań ani w wyglądzie, ani w użytkowaniu. Podłoga dębowa *nie jest* twarda jak mówią, na olejowanej podłodze też widać zagłębienia, a na pewno widać rysy i to wyraźnie (jeśli Wasza jest naturalnego koloru, nie powinno być tak źle) - podłoga jest matowa i na dużej powierzchni wygląda skromnie, przynajmniej u mnie. Na górze mam lakier - podłoga też jest podatna na wgłębienia - ale tu mogę podziękować panom malarzom i drabinie (nawet jak podłoga była przykryta grubą tekturą). Podłoga z lakierem prezentuje się o niebo lepiej, rys nie widać (chyba że na kolanach myjemy podłogę). A cyklinowanie to można zrobić po 10 latach, i tak kiedyś trzeba. Nie wiem dlaczego taki bum jest na te podłogi olejowane, ale chyba producenci oleju mają tu wpływ :) Najlepszy materiał na podłogi to chyba jednak panele, tylko efekt chodzenia po nich gorszy. Mieszkamy pół roku i zdążyliśmy mieć parę rodzinnych spotkań i Ja osobiście zrobiłabym lakier wszędzie. Ale wybór należy do Was :)
odpowiedz
Data dodania: 2016-07-14 18:12:51
Obecnie w domu mamy lakierowaną sosnę (wgniecenia typu -szpilki czy upadek czegoś większego z wysokości), ale była 5 lat temu cyklinowana i malowana od nowa, trzyma się super i wygląda całkiem nieźle - przy codziennym użytkowaniu na 30m2 prze 4 osoby i jeszcze z 5 lat przetrwa do następnej renowacji ;) na olejowanej się nie znam, pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2016-07-14 18:44:31
Olejowana deska jest piękna...to bylo moje marzenie jeśli można tak powiedzieć...naszczescie mąż wybił mi ją z głowy...przy dwójce małych dzieci szybko wymagałaby renowacji..Zn ajomi mają dąb naturalny olejowany...widać każde uszkodzenie..otarcie, zrzuconą zabawkę...w butach nie wchodzą na nią..stołki podnosza do góry..ale po zamontowaniu wygląda rewelacyjnie..
odpowiedz
Data dodania: 2016-07-14 20:34:42
Na lakierowaną w butach wchodzić to też zbrodnia. Wystarczy kamyk pod butem i każdy krok będzie znać. Pod względem twardości lakier/olej też nie ma praktycznie różnicy, bo upadł mi telefon i tu i tu, i wgnioty są takie same. Ale poczekajmy na kogoś, kto ma olej i go poddał renowacji żeby zweryfikować na ile to ma sens. Czy rzeczywiście odbywa się to bezinwazyjnie i mniejszym kosztem?
odpowiedz
Odpowiedź do praktyczni
zuzana  
Data dodania: 2016-07-14 21:25:41
Dziękuję Wam za opinie. No właśnie też wychodziłam wcześniej z założenia że lakier jest trwalszy, pomimo że olej bardziej mi się podoba. A tu w sobotę wszyscy mówią że lakier to niedobre rozwiązanie. Powiem Wam, że mój znajomy ma podłogę olejowaną i jest zadowolony. Dzieci nie mają ale za to po domu biega szalony pies rasy Beagle i wydaje mi się że on może zrobić więcej szkody podłodze niż dwójka dzieci (może się mylę :D). Naprawiał już uszkodzone elementy, tzn, przecierał papierem ściernym - ale wtedy trzeba przetrzeć jedną całą deskę która jest uszkodzona - i mówi, że wszystko sprawnie idzie. Pazurów psa za bardzo nie widać. Wydaje mi się że lakier byłby u nich gorszym rozwiązaniem.
odpowiedz
Data dodania: 2016-07-14 21:58:28
Piękne są podłogi olejowane, bardzo mi się podobają. Niestety znajomi, którzy je mają, mówią nigdy więcej. Konieczność olejowania, co jakiś czas, nie każdemu odpowiada. Bezpośrednio po olejowaniu jest ślicznie, ale przed kolejnym olejowaniem już tak pięknie nie jest. Spotkałam się z opinią stolarzy, że na ogół po roku, dwóch, użytkownicy woleliby wrócić do podłogi lakierowanej. Ile w tym prawdy nie wiem. Pozdrawiam
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-07-18 10:17:38
Kurcze... Mam mętlik w głowie. Po Waszych opiniach olej jest do skreślenia... O co chodzi tym parkieciarzom, że tak polecają olej? Chcą na konserwacji dorobić?
odpowiedz
Odpowiedź do szarobialy
japulce  
Data dodania: 2016-08-08 22:45:39
Ale pod deską będziecie mieć ogrzewanie podłogowe? Sama myślałam nad podłogą drewnianą, w sumie wszyscy fachowcy twierdzą, że nie ma przeciwwskazań do rozłożenia drewna na podłogówce. Do czasu kiedy oświecił mnie znajomy sprzedający takie podłogi. Powiedział, że jest problem z reklamacją desek, które na pewno pod wpływem temperatury i zmiany wilgotności będą pracować. Prawidłowa wilgotność dla desek to 50-55%, niestety w zimie jest niemożliwe utrzymać ją na takim poziomie. I tego trzymają sie producenci przy reklamacjach... Położyliśmy panele... :-(
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-08-09 04:42:11
Nie. Podłogówkę mamy tylko w kuchni, holu, korytarzu i łazienkach. Ogólnie to ja to rozpatruję od strony fizyki. Drewno jest świetnym izolatorem, więc podłogówka nie dogrzałaby odpowiednio pomieszczenia.
odpowiedz
Odpowiedź do japulce
zuzaa0
Data dodania: 2016-08-28 20:16:48
Podłoga
Witam, stoję przed wyborem koloru okien - sosna górska lub jasny dąb, i zaczęłam się zastanawiać jaką podłogę wybrać do ewentualnej sosny...Czy mogę prosić o podpowiedź, czy coś w ogóle pasuje do tego niestandardowego koloru - chodzi mi o drewno, gdyż podłogówka tylko w kuchni i łazience. Proszę o zdjęcia, jeżeli jest taka możliwość, bo wybór musi być zatwierdzony we środę. Dziękuję
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-08-28 23:06:02
Hm... Ja akurat jestem zwolenniczką różnicy w kolorze okien i podłogi drewnianej i wcale nie cisnę na całkowite dopasowanie odcieni. Wybrałam podłogę dębową olejowaną i moim zdaniem wygląda to fajnie. Kolor jest także podobny ale i tak będzie się zmieniał z czasem. Wydaje mi się że trudniej będzie dopasować coś do jasnego dębu, bo on jest taki lekko blady, cytrynowy.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty

Wylewki!!! Jak dobrze zakryć ten cały bałagan :D

Blog:  zuzana
Data dodania: 2016-07-14
wyślij wiadomość

W końcu mogę dołączyć do grona zacnych blogowiczów posiadających wylewki :D Jak dobrze zalać (i mam nadzieję zapomnieć) te wszystkie rurki, styropian, folię, grunty itp itd :D

Nie obyło się oczywiście bez potknięć -_-. Otóż... zastanawialiśmy się z mężem nad grubością parkietu i płytek. Zdecydowaliśmy się na deski lite 22mm, więc trzeba zrobić uskok 1 cm na poziomie w salonie względem reszty domu. Potem zweryfikowaliśmy swoje poglądy z parkieciarzami i zdecydowaliśmy się na deskę olejowaną 15mm - no i uskoku nie będzie.

Przy okazji okazało się, że po ułożeniu styropianu są różnice wysokości 1,5-2cm i w niektórych miejscach ogrzewanie podłogowe może być przykryte warswą 9cm - mieści się na granicy, ale trochę dużo. Zdecydowaliśmy się na obniżenie wylewek o 1 cm plus 1,5 cm na wykończenie względem okien tarasowych... A panowie posadzkaże zrobili 2 centymetry plus 1,5 na wykończenie :D Nie wiem skąd ta decyzja... My zafascynowani gładkością wylewki nawet nie sprawdziliśym. Nasza wina... ale nie ma tego złego... mieścimy się w minimum grubości i nic nie powinno pękać :D Przy okazji to mamy jedną dylatację w drzwiach zrobioną trochę po skosie :D No... nie ma to jak fachowcy :D

A teraz fotorelacja:

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

A teraz piętro...

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl


3Komentarze
natkarl  
Data dodania: 2016-07-15 10:25:22
Jak pięknie i czyściutko :) Super, że udało się wam rozwiązać sprawę i uskoku nie będzie. Zmartwiłem się trochę grubością waszej posadzki, czy dobrze zrozumiałem że 9cm to minimum? U nas w projekcie 4cm...
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-07-15 10:49:35
Nie, nie... 9 cm to już górna granica. My też mamy w projekcie 4 cm ale jak się planuje ogrzewanie podłogowe, to wylewka musi mieć min. 6 cm tak, żeby warstwa nad rurami miała 4,5 cm.
odpowiedz
Odpowiedź do natkarl
natkarl  
Data dodania: 2016-07-18 09:24:31
Dziękuję bardzo za wyjaśnienie :)
odpowiedz
Odpowiedź do zuzana

NOWY INTERFEJS DOBRZE SIĘ ZAPOWIADA :D

Blog:  zuzana
Data dodania: 2016-07-14
wyślij wiadomość

Aż muszę się wypowiedzieć w temacie nowej szaty naszego bloga... Gdzie nie spojrzeć, narzekanie, żal, zgrzytanie zębów :D No cóż... Zawsze tak bywa kiedy zachodzą zmiany.

Osobiście kiedy założyłam konto i blog na MojaBudowa.pl, złapałam się za głowę. Pierwsza myśl - "O matko! Co za bałagan! Gdzie tu się dodaje wpisy? To jakaś strasznie stara platforma". Pamiętacie te reklamy zasłaniające menu? to była dopiero tragedia.

Po kilku miesiącach przyzwyczaiłam się i jakoś na tym działałam. Kiedy wprowadzono nowy interfejs oczywiście przez pierwsze sekundy byłam zdezorientowana, ale bardzo szybko odnalazłam wszystkie potrzebne narzędzia.

Z chęcią wymienię (IMO) plusy nowego interfejsu:
-Czytelność postów i zamieszczanych zdjęć
-Miła dla oka estetyka (no tutaj to każdy może się nie zgodzić :D - o gustach się nie dyskutuje)
-Chowany panel z danymi o blogu też działa zgrabnie
-Oddzielenie narzędzi do zarządzania blogiem i umieszczenie ich w chowanym menu na górze - teraz wiem gdzie szukać.
-Na razie brak reklam zasłaniających elementy interfejsu ;D

Obstawiam że każdy z Was po tygodniu przyzwyczai się do zmian i zapomni o poprzedniej wersjii :)

RADA DLA PORTALU: Warto przygotować krótką instrukcję dla użytkowników o tym co gdzie schowano i jak wykonać podstawowe czynności na blogu.

Podsumowując... Jestem chyba jedyną blogowiczką zadowoloną ze zmian :D Czekam na poprawki które sugerują w swoich konstruktywnych komentarzach niektórzy blogowicze.

15Komentarze
jezynka  
Data dodania: 2016-07-14 14:00:50
Dokładnie,każdy musi się przyzwyczaić, ja tam nie narzekam ^^ Pozdrawiam Ania
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-07-14 14:16:35
No... I to się nazywa pozytywne nastawienie :) PS: Ja pracowałam jako instruktor/szkoleniowiec oprogramowania i może z przyzwyczajenia i indoktrynacji zawodowej każde zmiany w aplikacjach uważam za lepsze :P
odpowiedz
Odpowiedź do jezynka
Data dodania: 2016-07-14 14:21:52
Jak dobrze, że trafiłam na ten wpis!!! Korzystałam ze złej przeglądarki i wszystko mi się rozjechało! Dla mnie bajer! :)
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-07-14 14:41:37
To też sygnał dla portalu żeby sprawdzili działanie bloga na popularnych przeglądarkach :) Dajmy im chwilę. Poprawią niedoróbki.
odpowiedz
Odpowiedź do spelniamymarzenie
Data dodania: 2016-07-14 22:42:31
Maruderzy mają rację ;)
Kolorki lepsze szata taka nowoczesna... ale wcześniej zasłaniały reklamy a teraz wszystko się rozjeżdża zdjęcia na lapku 15,4 nie mieszczą się na ekranie, czcionka wielka jak koń - jak tu przeczytać 20 komentarzy kiedy pół ekranu zajmuje jedno zdanie. Nie ma się co dziwić rozgoryczonym - zmiana na portalu (poprzez FB) została ogłoszona daaawno temu - naprawdę można było wypuścić bardziej dopracowany produkt. W dodatku strona miała lepiej działać na smartfonach - jak dla mnie wpadli z deszczu pod rynnę - no chyba, że już nie wypada mieć 4.7 cala...
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-07-15 02:45:56
Przekątna laptopa nie ma tu wiele "do gadania". Rozdzielczość ekranu ma znaczenie... I ustawienia przeglądarki też .. Nie jestem pewna, ale po opisie mi się wydaje że powiększenie czcionki jest ustawione na jakieś 150% ;-) U mnie na Chrome naprawdę nic się nie rozjeżdża.
odpowiedz
Odpowiedź do dom-dla-nas
virgo2  
Data dodania: 2016-07-15 10:06:02
Wierzaj mi - nie jesteś sama, ale instrukcję co gdzie schowano, dla ludzi co dzień korzystających z kompa i internetu?
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-07-15 16:47:27
Wnioskując po niektórych komentarzach (że czegoś nie ma)... instrukcja się przyda :D.
odpowiedz
Odpowiedź do virgo2
natkarl  
Data dodania: 2016-07-15 10:16:10
Ja też nie narzekam, zmiany są dość duże i teraz trzeba się do nich przyzwyczaić/nauczyć, jak do każdego nowego programu... Jest nowocześniej i estetyczniej. Choć nie ukrywam, że czcionka dla mnie trochę za duża...
odpowiedz
Data dodania: 2018-03-04 17:35:15
Mam pytanie Dlaczego zrobiliście widoczne belki stropowe na suficie parteru? Wg projektu sufit parteru jest cały płaski To jest celowe zamierzenie czy błąd? Pytam bo tez robię ten projekt ale zależało mi na płaskim suficie a że buduje go sam dlatego pytam jakie argumenty przeważyły nad tym rozwiązaniem
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2018-03-04 18:31:32
To tylko i wyłącznie decyzja podyktowana moim gustem. Belki wprowadzają fajny podział kuchni salonu i holu... i ciekawe miejsce na umiejscowienie oświetlenia. Tak podświadomie takie belki wydają mi się mocniejsze ale żaden że mnie konstruktor :). Chciałam mieć je widoczne. Pozdrawiam i życzę owocnej budowy ;).
odpowiedz
Odpowiedź do arkoarek
Data dodania: 2018-03-04 18:54:34
dzięki za odp. Jako że buduję sam ( z synem)mam trochę pojęcia ale trochę mniej praktyki dlatego zapytałem aby poznać cel może to była jakaś solidna teoria murarza którą warto by było poznać albo chociaż przedyskutować Akurat ja szukałem rozwiązania odwrotnego do twojej wizji (jednej płaszczyzny)ale trochę mnie to nurtowało Ja podglądam twoją budowę inspirując się zdjęciami i porównując rozwiązania szczeg. tech. Teraz jestem na etapie wycinki drzewa z lasu na więźbę dachową a po Wielkanocy rozpoczynam budowę ścianki kolankowe i wieniec a później dach Celem moim jest wybudowanie tego domu samemu (pomoc syna) w systemie oszczędno-gospodarczym i całkiem dobrze się udaje Jak widzę stan surowy otwarty uda się zamknąć budżetem poniżej 40 tyś Jeszcze trochę przede mną pracy ale sprawia mi to wielką satysfakcję więc nawet sprawnie mi idzie Trochę zazdroszczę tobie stanu zaawansowania twojej pracy ale też dalej podglądam i pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do zuzana
zuzana  
Data dodania: 2018-03-04 19:05:16
Dobrze wybraliście projekt bo jest bardzo ekonomiczny. Kwadratowy rzut, dwuspadowy dach itp. Na etapie budowy za każdym razem zauważałam o ile drożej wychodziłyby inne projektu :)
odpowiedz
Odpowiedź do arkoarek
zuzana  
Data dodania: 2018-03-04 19:12:10
Z tego co teraz sobie myślę, to jest jedna mała wada tych belek chowanych. One za to wystają w górę stropu i czasem trudniej jest rozprowadzić instalacje na piętrze. My rozpatrywaliśmy położenie wentylacji mechanicznej, która wymaga rurek chyba coś około 5-6cm. Nie pamiętam już za dobrze co i jak ale sprawdźcie sobie jak będą szły rurki z wodą itp. Pozdrawiam.
odpowiedz
Data dodania: 2018-03-04 20:48:43
Tak dokładnie ten projekt można całkiem odchudzić ekonomicznie W sprawie belek Ba górze w wystających częściach belek umieściłem rurki 24 na ew. rurki C.O. aby nie podnosić podłogi o następne kilka cm Choć i tak Ogrzewanie będzie grawitacyjno pompowe ze względów na kilkunasto razowe przerwy w dostawie prądu w ciągu roku każdy wiatr czy burza jest przyczyną zapobiegliwych wyłączeń prądu (jak za komuny albo i gorzej) więc zmuszony jestem do stosowania starych sprawdzonych rozwiązań ale połączonych z nowymi Będę miał grzejniki w układzie grawitacyjnym a podłogówkę na pompę Pochwalę się zmianami w projekcie zamiast kotłowni i łazienki z przodu będzie pokój a zamiast pokoju z tyłu łazienka i kotłownia ściągnięte z Cyprysowej 3 bez spiżarni w kuchni zamiast bocznego okna w kuchni drzwi szklane i w salonie potrójne drzwi ściana 100 cm zamiast słupa i dalej z tyłu podwójne drzwi (tak wygospodarowałem miejsce na tv na ścianie południowej gdzie słońce nie będzie przeszkadzało w oglądaniu
odpowiedz

Ocieplenie nawiewu kominka - dla gapowiczów

Blog:  zuzana
Data dodania: 2016-07-09
wyślij wiadomość

Jak to się mówi, w Polsce wszyscy jesteśmy fachowcami od wszystkiego... Niektórzy jeszcze dodatkowo udzielają mądrych porad... A niektórzy nie :D...

Tak się stało z rurą doprowadzającą powietrze do kominka. Są tacy, którzy nie wiedzieli, że trzeba ją uwzględnić na etapie budowy fundamentów - i ok - czasem tak bywa że coś się na budowie przegapi... Ale są również tacy jak my, którzy wiedzieliśmy o tej rurze, ale specjalista od fundamentów ( ^_^ ) powiedział nam, że ściana fundamentowa jest za nisko i musimy tą rurę puścić w warstwach posadzki. Przyjeliśmy to bez dyskusji, jak się okazało błędnie. Po rozmowie z firmą wykonującą kominki okazało się że mogliśmy puścić rurę pod chudziakiem i oczywiście zrobić pionowy wypust na odpowiednią wysokość. No i tak wyszliśmy na poradach fachowców :/. 

No nic. Trzeba było położyć rurę prostokątną 15x5cm. mamy 14 cm styropianu więc się zmieści i nawet trochę izolacji będzie... Ale nie mogłam spać przez ten cienki pasek izolacji wzdłuż salonu. Znalazłam w miarę tanie rozwiązanie. Znalazłam płyty podłogowe z pianki PIR (RECTICEL - Eurofloor). Można pewnie spokojnie znaleźć płyty PIR/PUR innych firm. Płyta ma 2,5mx1,2m grubości 4 cm i kosztowała mnie jakieś 100 PLN. Ułożyłam ją w dwóch warstwach (z oszczędności i dla przesunięcia żeby zniwelować mostki termiczne). Jej spółczynnik przewodzenia ciepła to 0,022 i 8cm izoluje tak samo jak 14 cm styropianu EPS100 036. Tnie się ją przyjemnie. Pokryta jest taką warstwą jakby folii z aluminium. Można po niej deptać i nie ugina się tak jak styropian.


blog budowlany - mojabudowa.pl


Wiem jedno, gdybym jeszcze raz kładła styropian, to użyłabym tych płyt żeby zakryć długie ciągi rur w kotłowni i holu. Podkład pod ogrzewanie podłogowe byłby sztywniejszy. Perlit nie do końca zdał egzamin.

Wiem "drugie" - gdyby te płyty nie były czterokrotnie droższe niż styropian to wyłożyłabym nimi cały parter ;)

4Komentarze
madic27  
Data dodania: 2016-07-09 17:02:27
podobnie bede i ja musiał zrobic-lekkie zagapienie. No cóż nastenym razem bym pamietał:-) Pozdrawiam...
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-07-11 09:06:17
Ach o ile ja byłabym mądrzejsza następnym razem :D
odpowiedz
Odpowiedź do madic27
Data dodania: 2016-07-09 22:13:59
Hehe myślę że sporo ludzi, w tym i ja gdyby mieli grubą kasę położyliby PIR :)
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2016-07-10 21:58:50
Wciąż próbuję wygrać w totka :P
odpowiedz
Odpowiedź do katarzyna1
zuzana
ranga - mojabudowa.pl elita
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 102543
Komentarzy: 395
Obserwują: 96
On-line: 9
Wpisów: 57 Galeria zdjęć: 145
Projekt DOM PRZY CYPRYSOWEJ 7
BUDYNEK- dom wolno stojący , piętrowy bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - W odległej galaktyce
ETAP BUDOWY - V - Okna i drzwi
ARCHIWUM WPISÓW
2017 marzec
2017 styczeń
2016 grudzień
2016 październik
2016 wrzesień
2016 sierpień
2016 lipiec
2016 czerwiec
2016 maj
2016 kwiecień
2016 marzec
2016 luty
2016 styczeń
2015 grudzień
2015 listopad
2015 październik
2015 czerwiec

OBECNIE NA BLOGU
6 niezalogowanych użytkowników